21 Mart 2014 Cuma

13. Hafta Biterken

Merhaba;

Evet 13.Haftamızı bitiriyor ve hamileliğimin 1/3 ünü geride bırakarak 2. Trimestere giriyorum. Bu hafta doktor kontrolümüz vardı. Doktorumuz ultrasonda bebişin ölçülerine baktı aslında daha çok bakmak için uğraştı :)
Bizim bebiş ultrason cihazı karıma değer değmez hareket ederek bize sırtını döndü. Ne kadar uğraştıysak yüzünü döndüremedik. Aslında cinsiyetini de görebileceğimizi söylemişti doktorumuz ama ne mümkün, profilden ancak ölçülerini alabildi. Vallahi ne yalan söyleyeyim ben de bu hafta öğrenmek istememiştim cinsiyetini. Çünkü 3. ayda görülen cinsiyet çoğu zaman 4. ayda değişebiliyor. En kesini 4. ayda öğrenmek. Neyse ki bizim bebiş de benimle aynı fikirde. Yani Coşkun'un hevesi başka bahara yani Nisan'a kaldı :)
13. Hafta Gebelik
13. Hafta Ultrason Resmi
İşte bu resim de taze düştü :) Doktorumuzun yakalayabildiği en iyi pozu. Geçen haftadan bu yana boyu neredeyse iki katına çıkmış. Şimdi 6,9 cm. En hızlı gelişme dönemiymiş bu haftalar. Ölçüleri normal sınırlarda, her şey olması gerektiği gibi. Bir de kan verdim ikili tarama testi için. İkili Tarama Testi diğer bir adıyla 11-14 Testi gebeliğin erken döneminde bazı kromozomal anomalilerin (Down Sendromu gibi) erken teşhisi için yapılan bir test. İki ayrı inceleme yapılıyor. Doktor ultrasonda bebeğin fetal ense kalınlığını ölçüyor. Sonrasında da anne kanında gebelik hormonu ve bazı proteinlerin seviyesine bakılıyor. Bu test bir kesin tanı yöntemi değil, risk oranlarının ve risk taşıyan bebeklerin değerlendirilmesini sağlayan bir araç. Yani bu test sonucuna göre uygulanacak kesin tanı yöntemlerinin belirlenmesi için önemli bir değerlendirme aracı. Testin sonucu yaklaşık bir hafta sonra çıkıyor. Ben de haftaya doktorumla görüşerek testin sonuçlarını öğreneceğim. Bir sonraki randevumuz da bir ay sonra.
Bununla birlikte sizinle paylaşmak istediğim diğer bir konu ise kullandığım Omega-3 takviyesi. Ben daha önceki yazımda da anlattığım gibi yurt dışından aldığım bir kompleks gebelik vitamini kullanıyorum. Ama bunun yanında balık yiyemediğim (balık kokusuna bile tahammülüm yok) için dışarıdan takviye olarak Omega-3 almam gerektiğini söylemişti doktorum. Ben de bilinen bir ilaç firmasının Omega-3 preparatını kullanmaya başlamıştım. Fakat ne zaman içsem beni bir kaşıntı tutuyor, sabaha kadar kaşınmaktan uyuyamıyorum.
Krill Oil
GNC Krill Oil
Doktorumla bu durumu paylaştığımda bana bu durumun oluşabileceğini, bazen tabletlerin dışındaki jelatinin bile bu duruma sebep olabileceğini söyledi. Bana Krill Oil denilen başka bir ürün önerdi. Krill denilen ve Antarktika sularında yaşayan canlıdan elde edilen bu yağın balık yağına göre çok daha üstün ve doğal olduğu bilimsel çalışmalarla da kanıtlanmış. Doktorumun önerisi üzerine yanda resmini gördüğünüz ürünü aldım (piyasada birçok markanın ürünü mevcut, ben bildiğim ve güvendiğim bir marka olan GNC'nin ürününü aldım) ve kullanmaya başladım. Şimdilik hiçbir rahatsızlığım yok, kaşıntılarım da olmuyor. Tabi bir süre daha geçmesi gerek, bir değişiklik olursa sizleri de bilgilendireceğim.
Ayrıca kan demir değerim de biraz düştüğü için bir de demir takviyesi almaya başladım. Hamileliğin ikinci döneminde demir seviyesi düştüğü için genel olarak demir takviyesi öneriliyor. Ama eğer kan değerlerinizde bir düşüş yoksa kullanmamak en iyisi.
Bir hafta daha böyle bitti ve bir hafta daha yaklaştık mucize güne..
Bu hafta da benimle olduğunuz için teşekkürler..
Sevgiyle, heyecanla kalın..

Burcu

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template