3 Mart 2015 Salı

Bizimkisi Bir Emzirme Hikayesi, Siyah Beyaz Film Gibi Biraz...

Sevgili okur;

Bu süt olayları bir annenin en dertli konularından biri. Süt konusunda kafayı bozmuş bir anne olarak, benim gibi annelere yardımı borç bilirim. Daha önceki mastit yazımı buradan okuyabilirsiniz. Yazdıklarıma ilave olarak mastitten kesin olarak nasıl kurtulduğumu detaylı olarak bu yazımda anlatacağım.
Toplamda 7 kez mastit geçirdim. Sinirlerim o kadar bozuldu ve yıprandı ki Arya'yı değil emzirmek göğsüme bile yaklaştırmak korkulu rüyam oldu. Sonrasında ıcık cıkık internet araştırmaları sonucunda çok değerli bilgiler edindim ve mastit:7 ben:1 olarak maçı kazandım :)
Bu emzirme işinde pozisyon çok önemli. Maalesef bizim ülkemizde bu işe çok önem verilmiyor. Benim doğum yaptığım üniversite hastanesinde emzirme hemşireleri bana çok yardımcı olmuşlardı. Arya ilk sütü alabilsin diye saatte bir bir hemşire gelip yardım etti ki bir çok hastanede doğumdan sonra süt olayıyla ilgili hiç bir bilgi ve yardım verilmiyor. Ama herkesin birincil önceliği bebeği memeye tutturmak, nasıl ve ne şekilde olduğu önemli değil! Ama aslında işin aslı öyle değil. Bebeğin memeyi tam olarak kavrayabilmesi, emme refleksinin gelişebilmesi, sütü tam olarak alabilmesi, göğüs ucu yaralarının engellenmesi ve en önemlisi mastitin oluşmaması için doğru pozisyon çok ama çok önemli. Ben çok geç öğrendim ama öğrendim!
Mastit belasının tavan yaptığı günlerden birinde tanıştım bu internet sitesiyle. Tüm siteyi hatim ettikten sonra emzirme danışmanları Natalya Arslantürk ve Charlotte Codron ile mail yoluyla görüştüm. Zaten ben maili gönderir göndermez her ikisi de hemen dönüş yaptılar. O kadar ayrıntılı bilgiler ve tavsiyeler verdiler ki ben bu kadarını beklemiyordum. 
La Leche League  "emzirmek isteyen bayanlara, destek, teşvik, bilgi ve eğitim vermeye kendini adamış, kâr amacı gütmeyen, her hangi bir mezheple bağlantısı olmayan uluslararası bir örgüttür" diye tanımlıyorlar kendilerini. Sitede o kadar muhteşem bilgiler var ki keşke hamileyken bilseydim diye çok hayıflandım. Bu siteyi bulmama vesile olan da bambaşka harika bir blog.  "Bebek Yapım Bakım Onarım" tesadüfen bulduğum bir blog ama sonrasında her konuda çok bilgi de edindiğim baş ucu kitabı gibi. İşte bu blogda karşıma çıktı "Tomris'in Emzirme Notları" Yani bir nevi saadet zinciri :)
Mastitten dolayı azalan sütümü de Tomris'in emzirme kampını uygulayarak eski haline döndürdüm. Önce hamama evet hamama! gittim. 3 saat boyunca göğsüme sıcak suyla masaj yaptım. Buharda iyice açılan süt kanallarımdan öyle süt aktı ki, sönmüş balon gibi oldu mastitli göğsüm. İçinde nohut kadar olan onlarca düğüm çözülüverdi. Ama uç yaralarım devam ediyordu. Onun için de her emzirme sonrası Burçak'ın bana en yararlı hediyesi silverette silver cups'larımı  kullandım. Mucize gibiydi. Hamam sonrası hemen 3 günlük emzirme kampına girdim. Tomris'in yazdığı gibi Arya gak dese meme, guk dese meme verdim. Saat saymadım. Emzirmediğim zamanlarda da yatıp uyudum. Gerçekten 3 gün sonra sütüm eski halinden de daha bol oldu, göğüs ucu yaralarım tamamen iyileşti.  Her emzirmede de, Arya bir süre itiraz etse de La Leche League'den öğrendiğim pozisyonla yukarıdaki gibi (laid back pozisyonunda) arkaya yaslanarak emzirdim. Bu da gerçekten mucize pozisyon hem bebek hem anne için.
Sonuç olarak mastit geçti, göğüs ucu yaralarım iyileşti, sütüm arttı! daha ne olsun.. 5 aydır Arya'yı kesintisiz emziriyorum. Bebek Yapım Bakım Onarım'a, Tomris'e ve La Leche League ekibine çok ama çok teşekkür ederim! İnşallah ben de birilerine yardımcı olabilirim.
Süt artırma olayında yiyip içip denediklerimi, göğüs ucu yaralarım için kullandığım ürünlerimi de farklı bir yazıda ayrıca paylaşacağım.

Öperim..

Burcu




0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ekemiş Anne Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template